WIE BEN IK

simone-footer

 

Ik ben Simone van Dijk, geboren in 1967, moeder van twee zonen.

Ik werk als zelfstandig gevestigd coach, trainer en onderwijs- en communicatie-adviseur. 

Daarnaast geef ik les in het (post) hbo, geef ik lezingen en workshops op congressen, werk ik als interim-leidinggevende en procesbegeleider en sta ik nog regelmatig voor de klas als invaljuf. 

Over mijn ervaringen van alledag schrijf ik: stukjes op Linkedin, af en toe een artikel of een boek.

In mijn cv kun je lezen hoe ik opgeleid ben en waar ik mijn rijke ervaring tot nu toe opgedaan heb. Hier zie je met welke opdrachtgevers ik zoal samenwerk.

Met hart en ziel ben ik verbonden aan zowel mijn thuisfront als aan mijn werk. 

 

Onderwijs lijkt in een kramp te zitten: hoge uitvalcijfers, een nijpend lerarentekort, hoge werkdrukbeleving en het gevoel weinig ruimte te mogen of kunnen nemen voor regie.

 

Het is mijn missie het onderwijs uit die kramp te halen door bij te dragen aan 

 

een meer positief-kritische, onderzoekende grondhouding, meer werkplezier en meer vákmensschap in het onderwijs. 

 

Waarom? Met meer vakmensschap en plezier je werk doen, leidt tot meer zelfvertrouwen, dus tot meer regie, meer ontspanning en meer ruimte om te spelen met de materie.

 

Daar varen de leerlingen in de klas, hun ouders en de onderwijsprofessionals zelf wel bij.

 

kennis ervaring creativiteit

 

Wie zich gehoord en gezien voelt, positief benaderd wordt , zich toegerust weet en invloed heeft,

is meer ontspannen en ontwikkelt zelfvertrouwen.

Wie ontspannen is en zelfvertrouwen heeft, verwerkt informatie beter en sneller.

In een stimulerende en ondersteunende onderwijsomgeving,

heeft men meer plezier in leren en werken.

Meer plezier leidt tot meer focus, zelfsturing en doorzettingsvermogen.

Zelfvertrouwen, zelfsturing en doorzettingsvermogen zijn nodig om goed tot leren en functioneren te komen.

Waar leraren  succes ervaren omdat ze teambreed en samen met ouders en leerlingen een soms complexe klus klaren,

ontstaat vertrouwen, toewijding en energie.

Van daaruit worden we/ze actief en maken we/ze vlotter de stap van praten óver naar dóen.

 

Dus:

Leer de kinderen en je groep kennen, écht kennen.

En, laat jezelf leren kennen als leerkracht en als collega.

Leer het team kennen als directeur. Leer je collega’s kennen. Leer de ouders kennen.

Investeer in de relatie. Toon belangstelling.  Toon initiatief.  Toon moed.

Praat meer mét kinderen in plaats van óver kinderen.

Kijken, kijken, kijken. Luisteren! 

Stel vragen.  

Contact, contact, contact.

Wees je bewust van je impact, wees je bewust van de kracht van elke interactie, bouw een sterke basis

en doe ertoe!

 

S.I.M.O.N.E. steunt SOS kinderdorpen met structurele maandelijkse bijdragen.

S.I.M.O.N.E. compenseert jaarlijks al haar CO2-uitstoot van gereden kilometers via donaties aan Trees for all.

Lees meer over mij: mijn ervaring, opleiding en achtergrond op LinkedIn .