WIE BEN IK

simone-footer

 

Ik ben Simone van Dijk, geboren in 1967, moeder van twee zonen.

Ik werk als zelfstandig gevestigd coach, trainer en onderwijs- en communicatie-adviseur. 

Daarnaast geef ik les in het (post) hbo, geef ik lezingen en workshops op congressen, werk ik als interim-leidinggevende en sta ik nog regelmatig voor de klas als invaljuf. 

Over mijn ervaringen van alledag schrijf ik: stukjes op Linkedin, af en toe een artikel of een boek.

In mijn cv kun je lezen hoe ik opgeleid ben en waar ik mijn rijke ervaring tot nu toe opgedaan heb.

Met hart en ziel  ben ik verbonden aan zowel mijn thuisfront als aan mijn werk.

 

Onderwijs zit in een kramp: hoge uitvalcijfers, een nijpend lerarentekort, hoge werkdrukbeleving en het gevoel weinig ruimte te mogen nemen voor regie.

 

Het is mijn missie het onderwijs uit die kramp te halen door bij te dragen aan 

 

een meer positief-kritische, onderzoekende grondhouding, meer plezier en meer vákmanschap in het onderwijs. 

 

Meer vakmanschap leidt immers tot meer zelfvertrouwen, meer regie, meer ontspanning en meer ruimte om te spelen met de materie.

 

Daar varen de leerlingen in de klas, hun ouders en de onderwijsprofessionals zelf wel bij.

 

kennis ervaring creativiteit

 

Wie zich gehoord en gezien voelt, positief benaderd wordt , zich toegerust weet en invloed heeft,

is meer ontspannen en ontwikkelt zelfvertrouwen.

Wie ontspannen is en zelfvertrouwen heeft, verwerkt informatie beter en sneller.

In een stimulerende en ondersteunende onderwijsomgeving,

heeft men meer plezier in leren en werken.

Meer plezier leidt tot meer focus, zelfsturing en doorzettingsvermogen.

Zelfvertrouwen, zelfsturing en doorzettingsvermogen zijn nodig om goed tot leren en functioneren te komen.

Waar leraren  succes ervaren omdat ze teambreed en samen met ouders en leerlingen een soms complexe klus klaren,

ontstaat vertrouwen, toewijding en energie.

Van daaruit worden we actief en maken we vlotter de stap van praten óver naar dóen.

 

Leer de kinderen en je groep kennen, écht kennen.

En, laat jezelf leren kennen als leerkracht en als collega.

Leer het team kennen als directeur. Leer je collega’s kennen. Leer de ouders kennen.

Investeer in de relatie. Toon belangstelling.  Toon initiatief.  Toon moed.

Praat meer mét kinderen in plaats van óver kinderen.

Kijken, kijken, kijken. Luisteren! 

Stel vragen.  

Contact, contact, contact.

Wees je bewust van je impact, wees je bewust van de kracht van elke interactie, bouw een sterke basis

en doe ertoe!

 

S.I.M.O.N.E. steunt SOS kinderdorpen met structurele maandelijkse bijdragen.

Lees verder: Anders kijken naar kinderen- de relatie tussen leren en gedrag

Lees meer over mij: mijn ervaring, opleiding en achtergrond op LinkedIn .