Meester in de Klas – persoonlijk leiderschap voor leerkrachten

19 april 2018 zag mijn nieuwe boek Meester in de klaspersoonlijk leiderschap voor leerkrachten het licht.

30 mei 2018 was de eerste druk uitverkocht. Inmiddels zijn we toe aan de vijfde druk.

Zie hoe Luc Koning Meester in de klas tot winnaar kiest van een stapeltje onderwijsboeken!

Meester in de klas is een boek over en voor leerkrachten, directeuren, intern begeleiders en schooladviseurs/psychologen/orthopedagogen/ambulant begeleiders. Maar eigenlijk is het een boek voor iedereen die met kinderen of in teamverband werkt.

Het boek gaat in op vragen waar veel scholen mee worstelen: Een sterke basis van goed onderwijs; wat werkt echt? Als ik dan toch zo hard werk, hoe doe ik dan het goede? Hoe houd ik mijn werk leuk? Hoe zorg ik dat alle leerlingen krijgen wat ze nodig hebben? Hoe vormen we een sterk samenwerkend team? Hoe vind ik mijn weg om te doen wat van me gevraagd wordt, ook sinds de invoering van passend onderwijs, zonder doorlopend het gevoel te hebben dat ik tekort schiet? Hoe kan ik samenwerken met ouders waar dat niet vanzelf gaat? Hoe kunnen we als team planmatig gaan werken en beter afgestemd zijn op elkaar? Hoe halen we het gejakker uit ons schooljaar en creëren we ruimte? Hoe maken we teambreed bewuste keuzes en leven we met de consequenties van onze keuzes? Hoe krijgen en houden we regie? Over wat? Van wie is wat eigenlijk? Gedeelde verantwoordelijkheid, verschillende opdrachten.

Aan de hand van indringende cases en verrassende eye-openers, oefeningen, adviezen en anekdotes uit de klas en de school, helpt Meester in de klas je de regie (terug) te nemen over het werk, en professioneler en met meer plezier in de klas te staan.

Bekijk hier het inkijkexemplaar! Of download dit cadeautjeOverdracht in 12 ideeën. Voor meer downloads scrol je naar beneden.

Je kunt het boek hier bestellen. De winkelprijs is €27,50 inclusief 20 praktische bijlagen en downloads.

Veel schoolleiders bestellen het boek meteen voor het hele team met een mooie korting.

Bij aankoop van meer dan 10-19 boeken tegelijk kan ik je een aantrekkelijke korting van 10% aanbieden. Je betaalt dan €24,75 per boek.

Bij aankoop van 20-29 boeken tegelijk kan ik je een korting van 20% aanbieden. Je betaalt dan €22,00 per boek.

Bij aankoop van 30-49 boeken tegelijk kan ik je een korting van 30% aanbieden. Je betaalt dan nog slechts €19,25 per boek.

Wil je meer dan 50 boeken tegelijk, dan betaal je nog maar €17,50 per boek. Mail me je bestelling even via info@simonetraint.nl.

Recensies

“Meester in de klas gaat over een prachtig beroep: de leerkracht die ertoe doet en het verschil maakt voor leerlingen.

Het is een persoonlijk, respectvol, hartverwarmend, optimistisch, informatief, inspirerend, gedurfd, professioneel en confronterend boek.

Simone gaat lastige onderwerpen, zoals werkdruk, klagen over passend onderwijs en plofklassen, niet uit de weg; ze werpt er een originele blik op.

Het boek zet je aan het denken, maar biedt je ook houvast met heldere do’s en dont’s.”

Noëlle Pameijer, grondlegger HGW en school-, GZ-, en kinderpsycholoog

 

“Meester in de Klas is een zeer rijk gevuld coachend handboek voor leerkrachten en andere onderwijsgevenden.

Een boek dat aanzet tot filosofisch nadenken én handelen. Een aanrader voor alle collega’s.”

Joyce Stitselaar, leerkracht

 

“Simone schreef een praktisch boek waarin ze moeiteloos bekende theorie integreert, waardoor haar boodschap ‘body’ krijgt.

Het boek ordent en zet aan tot reflectie om huidig en toekomstgericht onderwijs vorm te geven.”

Christine Brons, psycholoog en beeldcoachopleider

 

“Wat een geweldig boek! Je laat zien dat leerkracht zijn een vak is, een prachtig vak.

Zo’n boek was er nog niet voor leerkrachten. (…)

Meester in de klas is een soort Covey voor leerkrachten.”

Gerard van Vegchel, intern begeleider en leerkracht

 

“Bij het lezen van Meester in de klas ervaar je wat leerlingen in de klas zouden moeten ervaren. In dit prettig lezende boek word je uitgedaagd, nieuwsgierig gemaakt, aan het denken gezet en gestimuleerd om je werk nog beter te maken.

De voorbeelden zijn herkenbaar en de suggesties heel goed toepasbaar in je eigen groep.

Maar het allerbelangrijkste: het kind, de leerling wordt gezien. Niet als een wezentje op weg naar ‘een echt mens’, maar als een volwaardig persoon met behoefte aan erkenning van een betekenisvolle andere.

Elke leerkracht zal de schrijvende Simone van Dijk herkennen als zo’n betekenisvolle andere. Niet (alleen) voor kinderen, maar zeker (ook) voor collega’s. Een praktisch, prettig en stimulerend boek.”

Peter Mol, orthopedagoog en directeur Gedragondersteuning